Treceți la conținutul principal

Creare de identitate și valori partea 2


"Embrionul consumatorului începe să 
se dezvolte în primul an de existență... 
Copiii își încep călătoria lor de consumatori 
din fragedă pruncie... și, cu siguranță, 
merită a fi considerați consumatori, în acel moment." 
James U. McNeal, pionier al comerțului pentru tineret.


Vă dați seama că copii, care nici nu s-au născut, sunt deja considerați ca persoane cu putere de cumpărare?  Așa că afaceriștii din publicitate profită de asta și folosesc strategii mult mai deliberate pentru a influența copiii, care la rândul lor vor cheltui banii părinților, apoi banii care îi au ca adulți, după care se transformă consumator pe viață. Ceea ce doresc cei din afacerile publicitare. Consumatori pe viață. De altfel, aceștia îi numesc consumatori din ,,leagăn până-n mormânt”.

Așa că ne trezim că publicitatea îți crează identitatea și valorile de viață. O imagine de tipul că dacă cumperi, ești cel mai bun, ai prietenii alături, ești tare... în felul acesta se vând valori, și nu produsul pentru calitatea care ar trebui să o aibă. Dacă cumperi, ai, dacă cumperi ești. Viața înseamnă să cumperi, viața înseamnă proprietate.

Eu abia în ultimul timp am început să observ șmecheriile pe care le fac producătorii de publicitate. Iar publicitatea transformă consumatorul, de fapt, îl înlățuie ușor-ușor de marca lor, devenind fidel brandului.

La cursul de comunicare am discutat ce importanță are muzica, imaginea, sloganul într-o publicitate. Dau exemple din viața mea (de 20 de ani trăiți J ) cu tipuri de publicitate pe care, cu toate că au trecut mult timp, le mai țin minte și acum. 

Publicitatea:

1.     Care m-a impresionat mesajul sonor: ,,Cât de mare o fi un ou mic?” Eu îmi aduc aminte de publicitatea asta și încă pot s-o recunosc după primele cuvinte. Fetița din publicitate are o voce atât de caldă. Mi-a plăcut foarte mult mai ales că ea vorbește cu tatăl ei. Relația tată- fiică e tema mea preferată. Mai ales când aceștia gătesc. Eu tot preferam să gătesc cu tata. De aceea, poate, și acum mai am în cap replica de la început.
                                                               Publicitatea 1



2.     Care mi-a rămas în memorie vizuală: Memoria vizuală e cea mai dezvoltată la mine, de aceea mi-a rămas în minte multe grafice din diferite publicități. Una care o știu de mică este... da cine nu o cunoaște :)  E simplu, ușor de reținut și îl poți recunoaște din mulțime.

Sursa: Google.              Brandul  Nike




3.     Care țin minte și acum sloganul: Ehh, cine nu își amintește: ,,Prietenii știu de ce” ? 
     Cu toate că nu sunt amator al berii, iată că publicitatea ei am memorat-o. Și, aici, atenție, am memorat-o de când eram copil. Poate că nu înțelegeam multe, dar era vorba de prieteni. Prietenii mei care ieșeam la joacă. Prietenii care vroiam să știe de ce...

       Dacă ați observat bine, toate publicitățile sunt în limba română, pentru asta mă bucur. Măcar am învățat limba română. Dar ideea este alta... dacă m-aș conduce după publicitățile pe care le-am privit ar trebui să folosesc Dr. Oetker, să port Nike și să beau berea Bergenbier. Dar avem și gândire critică. Prietenii știu de ce.

Cu Cu respect, Olga Stenițchi.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Lasă pensula și creionul să vorbească de la sine"

Dumitru Rău- tânăr și neliniștit?... nu, este un tânăr carismatic. Atuul lui se află într-un creion simplu, care îi este muză de creare a perfecțiunii. De mic, de când se ține minte, a fost cu ,,pensula” printre degete ca să deseneze, orice ar fi, el așternea pe hârtie. Crede că de la mama sa se trage pasiunea: ,,Mă lăsa cu creionul în mână și cu foaia pe masă când avea ea de lucru.. să am ocupatie... și iată-mă cu o pasiune.” Nu este cert dacă o să continue, dar cum spune el: ,, E mai bine să te limitezi uneori doar la statutul de hobby. Dacă continui, atunci oamenii vor căuta întotdeauna să vadă perfecțiunea în lucrările tale... Însă dacă ești un Amator, care nu a facut lecții de desen niciodată, atunci e mai ușor.” Este îndrăgostit de provocări, de aceea dacă s-ar pune cu de-a sila tot ar putea desena și ar avea inspirație. Muza nu o așteaptă, pentru că a lui este ascultătoare.... vine când trebuie și când nu trebuie :). În viitor vrea să încerce street-art-ul, desenele 3D, d...

Colțișor de rai!!!

Patria este ceva ce ține de individ, fiecare persoană înțelegând-o în propriul mod. Dar toți avem o țară unde ne-am născut, unde mergem pe drumuri, zâmbim și ne bucurăm de viață. Pentru mine este Moldova, țara minunilor ( nu prima dată se spune), ceea ce este caracteristic pentru ea sunt drumurile bune, justiție corectă și dreptatea persistentă…  Este ceva util să știm că fiecare achităm impozite pentru a avea un trai decent. Sau pentru a ridica situația materială a conducerii, care se află într-o criză continuă de flămânzeală de bani. Această flămânzeală este oprită cu hrană din impozite ale simplului cetățean și ale persoanelor juridice. Dar banii pe care îi achită cetățenii sunt din salariul minim, care speră că va fi primit la timp. Însă această problemă nu este interesantă pentru stat, căci sunt casinouri care achită destui bani pentru a mulțumi ,,101 de oameni care se chinuie zi și noapte pentru a ridica bunăstarea poporului” (cum spune un profesor de-al meu). Dar e...
Copii sunt florile vietii, ei sunt cele mai frumoase si mai scumpe comori ce exista pe lume.Dar din pacate nu toti parintii inteleg asta fiindca sunt foarte multi copii abandonati.Republica Moldova nu este o exceptie ,doar ca spre deosebire de alte tari la noi in tara sunt doua tipuri de abandon.Primul se refera la parintii care isi parasesc copii de la nastere din diferite motive, acesti copii fiind repartizati la diferite institutii si daca nu sunt adoptati atunci toti au aceeasi soarta ORFELINATUL. Al doilea tip de abandon foarte raspindit se refera la parintii care isi parasesc copii pentru a pleca la munca in strainatate.Din pacate in cuda faptului ca acesti copii sunt lasati in grija cuiva ei cresc de sinestatator STRADA FIIND EDUCATORUL SI IDRUMATORUL LOR.Dar cel mai rau reprezinta faptul ca acest fapt ia amploare cifra celor abandonati crescind pe zi ce trece.Totusi consider ca pentru a rezolva aceasta situatie este necesar de un efort comun,fiindca toti ne n...