Treceți la conținutul principal

Creare de identitate și valori partea 2


"Embrionul consumatorului începe să 
se dezvolte în primul an de existență... 
Copiii își încep călătoria lor de consumatori 
din fragedă pruncie... și, cu siguranță, 
merită a fi considerați consumatori, în acel moment." 
James U. McNeal, pionier al comerțului pentru tineret.


Vă dați seama că copii, care nici nu s-au născut, sunt deja considerați ca persoane cu putere de cumpărare?  Așa că afaceriștii din publicitate profită de asta și folosesc strategii mult mai deliberate pentru a influența copiii, care la rândul lor vor cheltui banii părinților, apoi banii care îi au ca adulți, după care se transformă consumator pe viață. Ceea ce doresc cei din afacerile publicitare. Consumatori pe viață. De altfel, aceștia îi numesc consumatori din ,,leagăn până-n mormânt”.

Așa că ne trezim că publicitatea îți crează identitatea și valorile de viață. O imagine de tipul că dacă cumperi, ești cel mai bun, ai prietenii alături, ești tare... în felul acesta se vând valori, și nu produsul pentru calitatea care ar trebui să o aibă. Dacă cumperi, ai, dacă cumperi ești. Viața înseamnă să cumperi, viața înseamnă proprietate.

Eu abia în ultimul timp am început să observ șmecheriile pe care le fac producătorii de publicitate. Iar publicitatea transformă consumatorul, de fapt, îl înlățuie ușor-ușor de marca lor, devenind fidel brandului.

La cursul de comunicare am discutat ce importanță are muzica, imaginea, sloganul într-o publicitate. Dau exemple din viața mea (de 20 de ani trăiți J ) cu tipuri de publicitate pe care, cu toate că au trecut mult timp, le mai țin minte și acum. 

Publicitatea:

1.     Care m-a impresionat mesajul sonor: ,,Cât de mare o fi un ou mic?” Eu îmi aduc aminte de publicitatea asta și încă pot s-o recunosc după primele cuvinte. Fetița din publicitate are o voce atât de caldă. Mi-a plăcut foarte mult mai ales că ea vorbește cu tatăl ei. Relația tată- fiică e tema mea preferată. Mai ales când aceștia gătesc. Eu tot preferam să gătesc cu tata. De aceea, poate, și acum mai am în cap replica de la început.
                                                               Publicitatea 1



2.     Care mi-a rămas în memorie vizuală: Memoria vizuală e cea mai dezvoltată la mine, de aceea mi-a rămas în minte multe grafice din diferite publicități. Una care o știu de mică este... da cine nu o cunoaște :)  E simplu, ușor de reținut și îl poți recunoaște din mulțime.

Sursa: Google.              Brandul  Nike




3.     Care țin minte și acum sloganul: Ehh, cine nu își amintește: ,,Prietenii știu de ce” ? 
     Cu toate că nu sunt amator al berii, iată că publicitatea ei am memorat-o. Și, aici, atenție, am memorat-o de când eram copil. Poate că nu înțelegeam multe, dar era vorba de prieteni. Prietenii mei care ieșeam la joacă. Prietenii care vroiam să știe de ce...

       Dacă ați observat bine, toate publicitățile sunt în limba română, pentru asta mă bucur. Măcar am învățat limba română. Dar ideea este alta... dacă m-aș conduce după publicitățile pe care le-am privit ar trebui să folosesc Dr. Oetker, să port Nike și să beau berea Bergenbier. Dar avem și gândire critică. Prietenii știu de ce.

Cu Cu respect, Olga Stenițchi.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Grigore Vieru- poet al valorilor

Grigore Vieru - ființă întru poezie: poet al copilului și cântăreț al valorilor umane   De la mic la mare, de la mare la mic, oricare știe câte ceva din bibliografia Marelui Poet, Grigore Vieru. De altfel, suntem obligați să cunoaștem și să citim file din viața maestrului. S-a născut la 14 februarie 1935. N-am să menționez la ce dată a murit fizic, pentru că el și acum este viu. După moartea sa, l-a înfiat cuvântul și poezia. sursa: google    Creația viereană izvorăște limpede, cu demnitate și convingere în necesitatea dreptății sale. Poezia sa a schimbat, practic a mișcat, din loc valoarea poeziei țării noastre. Până la Vieru s-a scris sub influența celor de la conducere, cenzura fiind impusă pe acele vremuri.   ,,Scriu nu pentru că sunt poet, ci pentru că am văzut în copilărie cum curgea Prutul” zicea Grigore Vieru. Marile teme care sunt prezente în creația sa: Mama, iubirea, graiul, copilăria vor fi mereu actuale, fiindcă acestea izvorăsc din divinitate și nu pot fi mi

Când toaleta-ți devine prieten

Veceu neamenajat În gospodăriile rurale din Moldova, majori tatea sătenilor au veceu afară, o groapă în curte sau grădină, numit ă literar, latrină . Puțini, însă, cunosc că deșeurile din acest tip de toalete, în cele din urmă, ajung în apa pe care tot ei o cons umă . O soluție ușor de realizat este toaleta uscată, cunoscută și ca EcoSan , care evită infectarea solului. Zeci de moldoveni, deja, și-au schimbat tradiționalul veceu pe unul prietenos mediului. Veceul ecologic este o practică foarte veche. Constă în a proteja mediul de deșeurile biologice și a le folosi pe post de îngrășământ agricol. În localitățile din Moldova, acestea au început a fi utilizate în ultimii ani, în mare parte, în rezultatul unor proiecte străine. Unul dintre acestea a fost realizat de WISDOM. Sergiu Andreev este nu doar coordinator de proiecte în cadrul WISDOM, dar și un promotor convins al veceurilor EcoSan. El își amintește că atunci când au inițiat acest proiect, oamenii au fost

Deputații cu reputația pătată din viitorul Legislativ

Au promovat în campania electorală un trai decent și un viitor prosper al țării, dar au înaintat în parlament persoane dubioase. Viitori deputați implicați în scandaluri și afaceri murdare vor decide soarta țării pentru următorii patru ani. Iată ce persoane au mandate după alegerile din 30 noiembrie 2014. Pe listele partidelor care au intrat în parlament se regăsesc nume noi, dar cu scandaluri și acuzații în spate.  Fiecare partid își are proprii eroi.Culoarea politică nu a influențat  Comuniști, liberali sau democrați toți au înaintat în viitorul parlament măcar un deputat care a fost sau este implicat în vreun scandal. „Eroii” socialiștilor Partidul socialiștilor care este și surpriza alegerilor electorale in 30 noiembrie, are pe lista sa persoane care s-au comprimis.  Unul dintre ei este  Andrei Neguţă, fost ambasador al R. Moldova în Federaţia Rusă.  Acesta a  fost rechemat  în 2012 , după ce a declarat că „retragerea înainte de termen a ostaşilor ruşi din Tran