Treceți la conținutul principal

Comunicare. Succes. Dezvoltare.


Comunicare. Succes. Dezvoltare.  Trei cuvinte care astăzi m-au impresionat prin puterea lor pe care o au în viața noastră. De ce? Pentru că de ele depind cât de drăguță va fi viața noastră. Astăzi, am avut ocazia să cunosc echipa de la Tehnologia Succesului, chiar un nume bine meritat, fiindcă chiar succesul se fabrică, trebuie doar să fii curios și entuziasmat să-i cunoști rețeta. Așadar, am fost prezentă la un seminar cu tematica: ,,Comunicarea eficientă- succes în dezvoltare”. Zic eu, o temă destul de generală la prima vedere. Dar ceea ce-am auzit eu de la Natalia Gudima, director general, a fost foarte util pentru mine și pentru cei prezenți. Am să încerc să relatez despre ce am vorbit.

Natalia Gudima, director general ProfSystem


Emoțiile. Cine s-a gândit vreodată că ele ne conduc acțiunile și inacțiunile. În dependență de scala tonurilor emoționale, un om poate să creeze, iar altul poate să distrugă. Dar cine a încercat să le stăpânească și de la un nivel de scârbă și frică să treci la bucurie și entuziasm. 

Omul se naște bun, rău devine. Și, cred, cauza poate fi societatea, familia… El se schimbă în dependență de studii, anturaj și asta, până la urmă, e un lucru firesc. Dar, trebuie să fim foarte atenți unde ne situăm noi pe această scală a emoțiilor și ce trebuie să facem și cum ar trebui să procedăm să ne menținem cât mai sus. De altfel, de urcat e ușor, cel mai greu e să te menții.

sursa foto: www.voluntari-humanitari.co.

Această scala emoțională reprezintă nivelele emoționale pe care un om le poate avea. De la entuziasm, bucurie, până la frică, scârbă și, chiar, moarte. Este foarte util să învățăm cum să utilizăm această scală în comunicarea cu cei din jur. Odată ce tu cunoști nivelul la care se află cel cu care vorbești, poți și tu să cobori la nivelul lui pentru ca să-l ridici pe tonuri mai sus. De exemplu, dacă un amic este trist, atunci tu știind cum să te folosești de aceasta, poți să-l readuci, cel puțin, la tonul de bucurie. Nu mai zic de cei care au zeci de întâlniri cu diferiți clienți. Dar, aveți grijă și la vamprii de energie pozitivă. Aceștia se clasează la tonul ostilitate ascunsă. Cu ei ori trebuie să vorbești pe același ton, ori să-i ignori.

V-ați întrebat vreodată: ,,de ce cu unii oameni mă înțeleg așa de bine, iar cu pe alții nici nu-i suport? ”. Eu încă nu aveam răspuns până astăzi, adică unul concret. Acesta se numește triunghiul înțelegerii și este format din: comunicare, realitate, afinitate (AFINITÁTE ~ăți f. 1) Atracție și simpatie între persoane, datorită asemănării de păreri, caracter, gusturi; potrivire. Sursa: DEX).

Deci, dacă eu încep să vorbesc cu un X necunoscut, atunci eu încerc să aflu cum se numește, ce face, ce îi place, ce nu-i place, adică îi aflu realitatea lui. În caz că eu nu găsesc realități comune cu acesta, adică mie îmi place să călătoresc, iar el urăște călătoriile, atunci…Dragul meu, te pup, pa pa, vorba cântecului. Însă dacă nouă ne place muzica, ne place mâncarea chinezească, atunci crește afinitatea, adică mie, cât și persoanei X o să ne facă plăcere să ne mai vedem și să mai discutăm. Triunghiul înțelegerii depinde de realitățile pe care le avem noi. Iar realitățile ni se formează din gândirea analitică și cea reactivă. Gândirea analitică reprezintă datele corecte, iar cea reactivă- datele false, care este formată din deprimări, subapreciere, trădări, pierderi, acțiunile neetice… Într-un final, ajungem să fim duși de val de gândirea reactivă și să ne pierdem energia de viață.

Suntem o fereastră deschisă pentru lume :)

Energia de viață este instrumentul de măsurare a tonului emoțional, de aceea omul are nevoie de atenție. Atenție pozitivă, atenție negativă, dar omul are nevoie de ea. Mai rău este să-l ignori.
Știm cu toții că banii schimbă oamenii. Aici avem patru categorii: 1. nefericiți și săraci; 2. nefericiți și bogați;  3. fericiți și săraci; 4. fericiți și bogați. Am să vorbesc din cei din categoria 2 și 4. Oare, de ce sunt nefericiți cei bogați? Banii îi schimbă pe cei care i-au câștigat pe căi neetice, doar pe cele murdare de minciuni, înșelăciuni… Cei care au muncit cinstit, aceia sunt și bogați și fericiți.

Bucuroși că am participat la acest seminar

Am vorbit și despre dinamicile vieții. Ele sunt opt la număr. Eu (eul personal), familia mea, familia pe care eu am s-o întemeiez sau o am deja, grupul, omenirea, biosfera, lucurile materiale, sufletul, infinitul sau universul. Dinamicile depind de ce decizii luăm noi în viață. La om viața este în armonie, la fel și aceste dinamince, depinde una de alta. 

De exemplu, dacă eu decid să fac sport, deja e bine pentru mine, la fel și pentru familia mea, pentru că o să fiu sănătoasă, la fel pot influența grupul meu de prieteni să facă sport, astfel, eu contribui la un mod sănătos de viață, mă simt mai bine, mai împlinită spiritual. De aceea, eu îmi cresc eficiența mea personală și mă mențin pe scala emoțională. Dacă eu decid să beau, de exemplu, atunci, sufăr eu, suferă familia mea, prietenii mei nu o să mai vrea să mai discute cu mine atât de des, pierd respectul, nu mai propag un mod sănătos de viață, cheltui bani, timp… Astfel, eu scad tonurile pe scala emoțională și îmi scade eficiența personală. Așă că trebuie să fim atenți la ce decizii luăm.

Cel mai mult ce mi-a plăcut la acest seminar a fost atmosfera. Risc să spun, poate am fost un vampir de energie pozitivă, dar m-am hrănit cu emoții pozitive. De aceea, mulțumesc Tehnologiei Succesului.

P.S. Nu încercați să placeți la toți oamenii.   

Cu respect, Olga Sternițchi   

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Grigore Vieru- poet al valorilor

Grigore Vieru - ființă întru poezie: poet al copilului și cântăreț al valorilor umane   De la mic la mare, de la mare la mic, oricare știe câte ceva din bibliografia Marelui Poet, Grigore Vieru. De altfel, suntem obligați să cunoaștem și să citim file din viața maestrului. S-a născut la 14 februarie 1935. N-am să menționez la ce dată a murit fizic, pentru că el și acum este viu. După moartea sa, l-a înfiat cuvântul și poezia. sursa: google    Creația viereană izvorăște limpede, cu demnitate și convingere în necesitatea dreptății sale. Poezia sa a schimbat, practic a mișcat, din loc valoarea poeziei țării noastre. Până la Vieru s-a scris sub influența celor de la conducere, cenzura fiind impusă pe acele vremuri.   ,,Scriu nu pentru că sunt poet, ci pentru că am văzut în copilărie cum curgea Prutul” zicea Grigore Vieru. Marile teme care sunt prezente în creația sa: Mama, iubirea, graiul, copilăria vor fi mereu actuale, fiindcă acestea izvorăsc din divinitate și nu pot fi mi

Când toaleta-ți devine prieten

Veceu neamenajat În gospodăriile rurale din Moldova, majori tatea sătenilor au veceu afară, o groapă în curte sau grădină, numit ă literar, latrină . Puțini, însă, cunosc că deșeurile din acest tip de toalete, în cele din urmă, ajung în apa pe care tot ei o cons umă . O soluție ușor de realizat este toaleta uscată, cunoscută și ca EcoSan , care evită infectarea solului. Zeci de moldoveni, deja, și-au schimbat tradiționalul veceu pe unul prietenos mediului. Veceul ecologic este o practică foarte veche. Constă în a proteja mediul de deșeurile biologice și a le folosi pe post de îngrășământ agricol. În localitățile din Moldova, acestea au început a fi utilizate în ultimii ani, în mare parte, în rezultatul unor proiecte străine. Unul dintre acestea a fost realizat de WISDOM. Sergiu Andreev este nu doar coordinator de proiecte în cadrul WISDOM, dar și un promotor convins al veceurilor EcoSan. El își amintește că atunci când au inițiat acest proiect, oamenii au fost

Deputații cu reputația pătată din viitorul Legislativ

Au promovat în campania electorală un trai decent și un viitor prosper al țării, dar au înaintat în parlament persoane dubioase. Viitori deputați implicați în scandaluri și afaceri murdare vor decide soarta țării pentru următorii patru ani. Iată ce persoane au mandate după alegerile din 30 noiembrie 2014. Pe listele partidelor care au intrat în parlament se regăsesc nume noi, dar cu scandaluri și acuzații în spate.  Fiecare partid își are proprii eroi.Culoarea politică nu a influențat  Comuniști, liberali sau democrați toți au înaintat în viitorul parlament măcar un deputat care a fost sau este implicat în vreun scandal. „Eroii” socialiștilor Partidul socialiștilor care este și surpriza alegerilor electorale in 30 noiembrie, are pe lista sa persoane care s-au comprimis.  Unul dintre ei este  Andrei Neguţă, fost ambasador al R. Moldova în Federaţia Rusă.  Acesta a  fost rechemat  în 2012 , după ce a declarat că „retragerea înainte de termen a ostaşilor ruşi din Tran