"Embrionul
consumatorului începe să
se dezvolte în primul an de existență...
Copiii își
încep călătoria lor de consumatori
din fragedă pruncie... și, cu siguranță,
merită a fi considerați consumatori, în acel moment."
James U. McNeal, pionier
al comerțului pentru tineret.
Vă dați seama că copii, care nici nu s-au născut, sunt deja considerați
ca persoane cu putere de cumpărare? Așa
că afaceriștii din publicitate profită de asta și folosesc strategii mult mai
deliberate pentru a influența copiii, care la rândul lor vor cheltui banii
părinților, apoi banii care îi au ca adulți, după care se transformă consumator
pe viață. Ceea ce doresc cei din afacerile publicitare. Consumatori pe viață.
De altfel, aceștia îi numesc consumatori din ,,leagăn până-n mormânt”.
Așa
că ne trezim că publicitatea îți crează identitatea și valorile de viață. O
imagine de tipul că dacă cumperi, ești cel mai bun, ai prietenii alături, ești tare... în
felul acesta se vând valori, și nu produsul pentru calitatea care ar trebui să
o aibă. Dacă cumperi, ai, dacă cumperi ești. Viața înseamnă să cumperi, viața înseamnă proprietate.
Eu
abia în ultimul timp am început să observ șmecheriile pe care le fac
producătorii de publicitate. Iar publicitatea transformă consumatorul, de fapt,
îl înlățuie ușor-ușor de marca lor, devenind fidel brandului.
La
cursul de comunicare am discutat ce importanță are muzica, imaginea, sloganul
într-o publicitate. Dau exemple din viața mea (de 20 de ani trăiți J ) cu tipuri de publicitate pe
care, cu toate că au trecut mult timp, le mai țin minte și acum.
Publicitatea:
1. Care
m-a impresionat mesajul sonor: ,,Cât de mare o fi un ou mic?” Eu îmi aduc aminte de publicitatea asta și încă pot s-o recunosc după primele cuvinte. Fetița din publicitate are o voce atât de caldă. Mi-a plăcut foarte mult mai ales că ea vorbește cu tatăl ei. Relația tată- fiică e tema mea preferată. Mai ales când aceștia gătesc. Eu tot preferam să gătesc cu tata. De aceea, poate, și acum mai am în cap replica de la început.
2.
Care
mi-a rămas în memorie vizuală: Memoria vizuală e cea mai dezvoltată la mine, de aceea mi-a rămas în minte multe grafice din diferite publicități. Una care o știu de mică este... da cine nu o cunoaște :) E simplu, ușor de reținut și îl poți recunoaște din mulțime.
Sursa: Google. Brandul Nike |
3.
Care
țin minte și acum sloganul: Ehh, cine nu își amintește: ,,Prietenii știu de ce” ?
Cu toate că nu sunt amator al berii, iată că publicitatea ei am memorat-o. Și, aici, atenție, am memorat-o de când eram copil. Poate că nu înțelegeam multe, dar era vorba de prieteni. Prietenii mei care ieșeam la joacă. Prietenii care vroiam să știe de ce...
Dacă ați observat bine, toate publicitățile sunt în limba română, pentru asta mă bucur. Măcar am învățat limba română. Dar ideea este alta... dacă m-aș conduce după publicitățile pe care le-am privit ar trebui să folosesc Dr. Oetker, să port Nike și să beau berea Bergenbier. Dar avem și gândire critică. Prietenii știu de ce.
Comentarii
Trimiteți un comentariu