Treceți la conținutul principal

Creare de identitate și valori partea 2


"Embrionul consumatorului începe să 
se dezvolte în primul an de existență... 
Copiii își încep călătoria lor de consumatori 
din fragedă pruncie... și, cu siguranță, 
merită a fi considerați consumatori, în acel moment." 
James U. McNeal, pionier al comerțului pentru tineret.


Vă dați seama că copii, care nici nu s-au născut, sunt deja considerați ca persoane cu putere de cumpărare?  Așa că afaceriștii din publicitate profită de asta și folosesc strategii mult mai deliberate pentru a influența copiii, care la rândul lor vor cheltui banii părinților, apoi banii care îi au ca adulți, după care se transformă consumator pe viață. Ceea ce doresc cei din afacerile publicitare. Consumatori pe viață. De altfel, aceștia îi numesc consumatori din ,,leagăn până-n mormânt”.

Așa că ne trezim că publicitatea îți crează identitatea și valorile de viață. O imagine de tipul că dacă cumperi, ești cel mai bun, ai prietenii alături, ești tare... în felul acesta se vând valori, și nu produsul pentru calitatea care ar trebui să o aibă. Dacă cumperi, ai, dacă cumperi ești. Viața înseamnă să cumperi, viața înseamnă proprietate.

Eu abia în ultimul timp am început să observ șmecheriile pe care le fac producătorii de publicitate. Iar publicitatea transformă consumatorul, de fapt, îl înlățuie ușor-ușor de marca lor, devenind fidel brandului.

La cursul de comunicare am discutat ce importanță are muzica, imaginea, sloganul într-o publicitate. Dau exemple din viața mea (de 20 de ani trăiți J ) cu tipuri de publicitate pe care, cu toate că au trecut mult timp, le mai țin minte și acum. 

Publicitatea:

1.     Care m-a impresionat mesajul sonor: ,,Cât de mare o fi un ou mic?” Eu îmi aduc aminte de publicitatea asta și încă pot s-o recunosc după primele cuvinte. Fetița din publicitate are o voce atât de caldă. Mi-a plăcut foarte mult mai ales că ea vorbește cu tatăl ei. Relația tată- fiică e tema mea preferată. Mai ales când aceștia gătesc. Eu tot preferam să gătesc cu tata. De aceea, poate, și acum mai am în cap replica de la început.
                                                               Publicitatea 1



2.     Care mi-a rămas în memorie vizuală: Memoria vizuală e cea mai dezvoltată la mine, de aceea mi-a rămas în minte multe grafice din diferite publicități. Una care o știu de mică este... da cine nu o cunoaște :)  E simplu, ușor de reținut și îl poți recunoaște din mulțime.

Sursa: Google.              Brandul  Nike




3.     Care țin minte și acum sloganul: Ehh, cine nu își amintește: ,,Prietenii știu de ce” ? 
     Cu toate că nu sunt amator al berii, iată că publicitatea ei am memorat-o. Și, aici, atenție, am memorat-o de când eram copil. Poate că nu înțelegeam multe, dar era vorba de prieteni. Prietenii mei care ieșeam la joacă. Prietenii care vroiam să știe de ce...

       Dacă ați observat bine, toate publicitățile sunt în limba română, pentru asta mă bucur. Măcar am învățat limba română. Dar ideea este alta... dacă m-aș conduce după publicitățile pe care le-am privit ar trebui să folosesc Dr. Oetker, să port Nike și să beau berea Bergenbier. Dar avem și gândire critică. Prietenii știu de ce.

Cu Cu respect, Olga Stenițchi.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Lasă pensula și creionul să vorbească de la sine"

Dumitru Rău- tânăr și neliniștit?... nu, este un tânăr carismatic. Atuul lui se află într-un creion simplu, care îi este muză de creare a perfecțiunii. De mic, de când se ține minte, a fost cu ,,pensula” printre degete ca să deseneze, orice ar fi, el așternea pe hârtie. Crede că de la mama sa se trage pasiunea: ,,Mă lăsa cu creionul în mână și cu foaia pe masă când avea ea de lucru.. să am ocupatie... și iată-mă cu o pasiune.” Nu este cert dacă o să continue, dar cum spune el: ,, E mai bine să te limitezi uneori doar la statutul de hobby. Dacă continui, atunci oamenii vor căuta întotdeauna să vadă perfecțiunea în lucrările tale... Însă dacă ești un Amator, care nu a facut lecții de desen niciodată, atunci e mai ușor.” Este îndrăgostit de provocări, de aceea dacă s-ar pune cu de-a sila tot ar putea desena și ar avea inspirație. Muza nu o așteaptă, pentru că a lui este ascultătoare.... vine când trebuie și când nu trebuie :). În viitor vrea să încerce street-art-ul, desenele 3D, d

Grigore Vieru- poet al valorilor

Grigore Vieru - ființă întru poezie: poet al copilului și cântăreț al valorilor umane   De la mic la mare, de la mare la mic, oricare știe câte ceva din bibliografia Marelui Poet, Grigore Vieru. De altfel, suntem obligați să cunoaștem și să citim file din viața maestrului. S-a născut la 14 februarie 1935. N-am să menționez la ce dată a murit fizic, pentru că el și acum este viu. După moartea sa, l-a înfiat cuvântul și poezia. sursa: google    Creația viereană izvorăște limpede, cu demnitate și convingere în necesitatea dreptății sale. Poezia sa a schimbat, practic a mișcat, din loc valoarea poeziei țării noastre. Până la Vieru s-a scris sub influența celor de la conducere, cenzura fiind impusă pe acele vremuri.   ,,Scriu nu pentru că sunt poet, ci pentru că am văzut în copilărie cum curgea Prutul” zicea Grigore Vieru. Marile teme care sunt prezente în creația sa: Mama, iubirea, graiul, copilăria vor fi mereu actuale, fiindcă acestea izvorăsc din divinitate și nu pot fi mi

Când toaleta-ți devine prieten

Veceu neamenajat În gospodăriile rurale din Moldova, majori tatea sătenilor au veceu afară, o groapă în curte sau grădină, numit ă literar, latrină . Puțini, însă, cunosc că deșeurile din acest tip de toalete, în cele din urmă, ajung în apa pe care tot ei o cons umă . O soluție ușor de realizat este toaleta uscată, cunoscută și ca EcoSan , care evită infectarea solului. Zeci de moldoveni, deja, și-au schimbat tradiționalul veceu pe unul prietenos mediului. Veceul ecologic este o practică foarte veche. Constă în a proteja mediul de deșeurile biologice și a le folosi pe post de îngrășământ agricol. În localitățile din Moldova, acestea au început a fi utilizate în ultimii ani, în mare parte, în rezultatul unor proiecte străine. Unul dintre acestea a fost realizat de WISDOM. Sergiu Andreev este nu doar coordinator de proiecte în cadrul WISDOM, dar și un promotor convins al veceurilor EcoSan. El își amintește că atunci când au inițiat acest proiect, oamenii au fost